Video jako trend na Facebooku
Przede wszystkim jednym z najmocniejszych trendów Facebooka stają się treści w formacie VIDEO!
Jak wiemy jest to platforma komercyjna, to wielkie pole do działania w zakresie przedstawienia marki klientom oraz sprzedaży. Aby to wszystko mogło się dokonać liczy się forma prezentacji i reklamy.
I tu zmierzamy do sedna sprawy! Video i jeszcze raz video. To za sprawą tego formatu materiałów będziemy w 2021 głównie docierać do klientów. Jak pokazały badania, to właśnie ten rodzaj treści jest najbardziej popularny i najchętniej udostępniany.Zatem jeśli chcesz zaistnieć ze swoją marką na tym portalu, zdecydowanie działaj tworząc i promując swoje filmy/video spoty. A tworząc nagrania zadbaj również o odpowiednie formaty!
Jaki format do jakiej treści?
- Kanał aktualności (aktualizacje, posty, strony, grupy) najlepszy rozmiar to 4:5 typ pliku MOV lub MP4
- Reklamy wyświetlane na Facebooku ( Wideo typu In Stream-maxymalnie
15 sekund ) najlepszy rozmiar to 16 : 9 lub 1 :1 typ pliku MOV lub MP4.Reklamy wideo dłuższe niż 15 sekund, dadzą klientowi opcję kliknięcia, czy chce je dalej oglądać. Dlatego to co istotne warto ująć w tych pierwszych 15 sekundach – logo, przekaz, call to action. - Relacje – pełnoekranowe reklamy pionowe powinny być w rozmiarze 9 :16 typ pliku MOV lub MP4
Warto pozostawić ok. 250 pikseli (14 %) górnej i dolnej części filmu bez tekstu i logo, aby nie zakrywać kluczowych elementów call to action np. zapisz się na wydarzenie, zarezerwuj teraz.
! Warto tworzyć materiały z tekstem oraz dźwiękiem, aby nasz odbiorca miał możliwość wyboru.
! Warto wyświetlać logo w ciągu pierwszych 3 sekund filmu, aby utrwalić wizerunek marki
! Dbaj o możliwie wysoką rozdzielczość, jakość filmu
I tak na koniec!
Nie lekceważ treści wideo! Ponad 2,8 miliarda ludzi korzysta z facebooka każdego miesiąca a ty poprzez swoje materiały możesz docierać do sporej części z nich. To ważny element działań biznesowych. Twórz więc materiały reklamowe, informacyjne, kampanie, które autentycznie oraz oryginalnie opowiedzą o tym, co oferujesz i docieraj do swoich klientów – sprzedawaj.