Czy warto? Pewnie, że tak … a skąd to wiem? Bo znam osoby, które nawet z tego żyją i to całkiem nieźle.
No tak, teraz powiesz, że nie chcesz być Youtuberem i doskonale Cię rozumiem, ale czy YouTube to miejsce tylko dla Youtuberów?
Zatem zacznijmy od początku, co nam da obecność w YouTube i jak to można wykorzystać w swoim biznesie?
Aby zrozumieć siłę YouTube musimy wiedzieć, że to druga co do wielkości sieć w internecie, gdzie ludzie szukają odpowiedzi na swoje problemy. Pierwsza to oczywiście Google, który i tak pokazuje w wynikach wyszukiwania także filmy z YouTube ( w końcu to jedna firma).
Dzisiaj już nikogo nie dziwią kanały kulinarne, gdzie przy okazji są reklamowane przyprawy, garnki czy nawet całe brandy np. Kuchnia Lidla.
To świetny sposób na dotarcie do klienta, który nie jest atakowany nachalną reklamą, tylko umiejętnym lokowaniem produktu i pozycjonowaniem firmy na eksperta.
Tutaj świetnym przykładem są różnego rodzaju kancelarie prawne czy doradztwa podatkowe, czyli kanały w których możemy znaleźć różne porady. Szukamy rozwiązania problemu i przy okazji poznajemy firmę, która no przecież zna się na tym świetnie, skoro publikuje o tym materiały.
Kolejny powód dla którego warto zaistnieć na YouTube to tzw. długowieczność materiałów, świetny film może przyciągać oglądających ( klientów) nawet przez wiele lat. W przeciwieństwie do filmów publikowanych na Facebook’u, które po kilku dniach znikają bezpowrotnie, przykryte kolejnymi postami.
Jak założyć kanał na YouTube
Kanał na YouTube zakładamy za darmo, należy uzupełnić wszelkie informacje i dodać grafiki w tym logo i baner.
Zobacz materiał video w którym pokazuję jak zakładam nasz kanał na YouTube Sztuka Marketingu.
W kanale Sztuki Marketingu znajdziesz:
opisy różnych programów do marketingu online
Porady i ciekawostki
Rozmowy o marketingu
Wywiady z ciekawymi gośćmi
A czy Ty masz pomysł na to jak Twoja firma czy pomysł może zaistnieć na YouTube? Napisz w komentarzu o swoim pomyśle lub jego braku, może coś wspólnie wymyślimy.