Nazwa Firmy
W przypadku procesu tworzenia nazwy firmy warto skorzystać również z wspomnianej już przez nas burzy mózgów, mapy skojarzeń, metody karteczkowej. Odpowiednia nazwa to fundament każdej organizacji, powinna oddawać charakter marki.
Istnieje kilka sposobów na opracowanie nazwy min.:
- Burza mózgów i wspomniana przez nas metoda karteczek, którą także można tu wykorzystać
- Gra skojarzeń – wyszukiwanie słów i wyrazów nawiązujących do marki, którą tworzymy
- Przerabianie – słowotwórstwo, łączenie, dzielenie słów
Po tym etapie kolejna burza mózgów, weryfikacja pomysłów i wybór najlepszego.
Istnieje kilka istotnych punktów, które warto wziąć pod uwagę tworząc nazwę :
- Długość, liczba znaków ( im krótsza tym lepiej, prostsza do zapamiętania)
- Zapis i wymowa ( czy będą jasne do określenia, czy nie będzie problemu z wyszukaniem w sieci)
- Prostota ( by nie była skomplikowana, nie zawierała nazwiska)
- Oryginalność ( warto sprawdzić w urzędzie patentowym czy nie jest zastrzeżona)
- Ponadczasowość ( pamiętaj, że nazwa będzie także na materiałach, które postanowisz wydrukować, na nagłówkach w sieci)
- Prosta – łatwa do wymowy, napisania oraz zapamiętania
- Wyjątkowa – wyróżniająca na tle konkurencji, nakreślająca formę działalności
- Zapadająca w pamięć– wywołująca właściwe skojarzenie z branżą
Warto mieć na uwadze, że klienci w ciągu kilku sekund decydują o swojej decyzji współpracy. Nazwa jest tym pierwszym krokiem, który nas przedstawia. Co mówi klientowi Twoja nazwa ?
Dobra nazwa powinna mieć także potencjał do tworzenia submarek i rozszerzeń, szczególnie jeśli myślisz o rozwoju firmy
Kiedy już utworzysz swoją nazwę – przyjrzyj się jej również wizualnie. Jak będzie się prezentowała na stronie, platformach i wszelkich materiałach reklamowych.
Co jeszcze musimy mieć na uwadze tworząc nazwę:
- Nazwa będzie stanowiła adres lub część adresu strony internetowej oraz fundament marketingowy ( kampanii marketingowych )
- Nazwa będzie budowała wizerunek Twojej firmy
- Powinna stanowić o przewadze konkurencyjnej ( Wyróżnik na tle konkurencji, może określać część twojej branży lub nawet jej całość)
- Będzie podstawą fundamentu marketingowej Twojej marki
- Będzie miała znaczenie emocjonalne ( jakie emocje powinna wywołać nazwa Twojej firmy ?)
- Na jakich rynkach będziemy działać?
3 cechy Idealnej nazwy:
- Prosta – łatwa do wymowy, napisania oraz zapamiętania
- Wyjątkowa – wyróżniająca na tle konkurencji, nakreślająca formę działalności
- Zapadająca w pamięć- wywołująca właściwe skojarzenie z branżą
Warto mieć na uwadze, że klienci w ciągu kilku sekund decydują o swojej decyzji współpracy. Nazwa jest tym pierwszym krokiem, który nas przedstawia. Co mówi klientowi Twoja nazwa ?
Dobra nazwa powinna mieć także potencjał do tworzenia submarek i rozszerzeń, szczególnie jeśli myślisz o rozwoju firmy
Kiedy już utworzysz swoją nazwę – przyjrzyj się jej również wizualnie. Jak będzie się prezentowała na stronie, platformach i wszelkich materiałach reklamowych.
Chcesz przeczytać cały artykuł ?
Zapisz się na darmowy kurs:
Biznes na Start – otrzymasz dostęp do 6 artykułów i kart pracy.