Sztuka Marketingu
  • Start
  • O nas
  • Narzędziownik
  • Freebies
  • Oferta
    • Wycena
    • Realizacje
    • Cennik usług
    • Opieka marketingowa
    • Analiza marketingowa
  • Kursy
  • Kontakt
Brak rezultatów
Wszystkie wyniki
  • Start
  • O nas
  • Narzędziownik
  • Freebies
  • Oferta
    • Wycena
    • Realizacje
    • Cennik usług
    • Opieka marketingowa
    • Analiza marketingowa
  • Kursy
  • Kontakt
Brak rezultatów
Wszystkie wyniki
Sztuka Marketingu
Brak rezultatów
Wszystkie wyniki

Brand – nazwa i logo marki #5

Monika Ratkowska przez Monika Ratkowska
17 kwietnia 2021
in Biznes na Start
0
Darmowy kurs online

Nazwa Firmy

W przypadku procesu tworzenia nazwy firmy warto skorzystać również z wspomnianej już przez nas burzy mózgów, mapy skojarzeń, metody karteczkowej. Odpowiednia nazwa to fundament każdej organizacji, powinna oddawać charakter marki.

Istnieje kilka sposobów na opracowanie nazwy min.:

  •  Burza mózgów i wspomniana przez nas metoda karteczek, którą także można tu wykorzystać
  •  Gra skojarzeń – wyszukiwanie słów i wyrazów nawiązujących do marki, którą tworzymy
  • Przerabianie – słowotwórstwo, łączenie, dzielenie słów

Po tym etapie kolejna burza mózgów, weryfikacja pomysłów i wybór najlepszego.

Istnieje kilka istotnych punktów, które warto wziąć pod uwagę tworząc nazwę :

  • Długość, liczba znaków ( im krótsza tym lepiej, prostsza do zapamiętania)
  • Zapis i wymowa ( czy będą jasne do określenia, czy nie będzie problemu z wyszukaniem w sieci)
  •  Prostota ( by nie była skomplikowana, nie zawierała nazwiska)
  • Oryginalność ( warto sprawdzić w urzędzie patentowym czy nie jest zastrzeżona)
  • Ponadczasowość ( pamiętaj, że nazwa będzie także na materiałach, które postanowisz wydrukować, na nagłówkach w sieci)
  • Prosta – łatwa do wymowy, napisania oraz zapamiętania
  • Wyjątkowa – wyróżniająca na tle konkurencji, nakreślająca formę działalności
  • Zapadająca w pamięć– wywołująca właściwe skojarzenie z branżą

Warto mieć na uwadze, że klienci w ciągu kilku sekund decydują o swojej decyzji współpracy. Nazwa jest tym pierwszym krokiem, który nas przedstawia. Co mówi klientowi Twoja nazwa ?

Dobra nazwa powinna mieć także potencjał do tworzenia submarek i rozszerzeń, szczególnie jeśli myślisz o rozwoju firmy

Kiedy już utworzysz swoją nazwę – przyjrzyj się jej również wizualnie. Jak będzie się prezentowała na stronie, platformach i wszelkich materiałach reklamowych.

Co jeszcze musimy mieć na uwadze tworząc nazwę:

 

    • Nazwa będzie stanowiła adres lub część adresu strony internetowej oraz fundament marketingowy ( kampanii marketingowych )
    • Nazwa będzie budowała wizerunek Twojej firmy
    • Powinna stanowić o przewadze konkurencyjnej ( Wyróżnik na tle konkurencji, może określać część twojej branży lub nawet jej całość)
    • Będzie podstawą fundamentu marketingowej Twojej marki
    • Będzie miała znaczenie emocjonalne ( jakie emocje powinna wywołać nazwa Twojej firmy ?)
    • Na jakich rynkach będziemy działać?

3 cechy Idealnej nazwy:

  • Prosta – łatwa do wymowy, napisania oraz zapamiętania
  • Wyjątkowa – wyróżniająca na tle konkurencji, nakreślająca formę działalności
  • Zapadająca w pamięć- wywołująca właściwe skojarzenie z branżą

Warto mieć na uwadze, że klienci w ciągu kilku sekund decydują o swojej decyzji współpracy. Nazwa jest tym pierwszym krokiem, który nas przedstawia. Co mówi klientowi Twoja nazwa ?

Dobra nazwa powinna mieć także potencjał do tworzenia submarek i rozszerzeń, szczególnie jeśli myślisz o rozwoju firmy

Kiedy już utworzysz swoją nazwę – przyjrzyj się jej również wizualnie. Jak będzie się prezentowała na stronie, platformach i wszelkich materiałach reklamowych.

Chcesz przeczytać cały artykuł ?

Zapisz się na darmowy kurs:

Biznes na Start – otrzymasz dostęp do 6 artykułów i kart pracy. 

Kurs - biznes na start






Poprzedni post

WiserNotify – oferta Lifetime

Następny post

Narcyz Międzywodzie

Następny post
strona www Narcyz Międzywodzie

Narcyz Międzywodzie

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kategorie

  • Biznes na Start
  • E-commerce
  • Google Ads
  • Jak zacząć
  • Narzędzia marketingowe
  • Oferty sprzedażowe
  • Realizacje
  • Sztuka Marketingu
  • Tips&Tricks

Kategorie

  • Biznes na Start
  • E-commerce
  • Google Ads
  • Jak zacząć
  • Narzędzia marketingowe
  • Oferty sprzedażowe
  • Realizacje
  • Sztuka Marketingu
  • Tips&Tricks

Tagi

Banery graficzne Branding Ceneo E-commerce Google ads kanał na YouTube logo pobieranie filmów bez programów reklama w Goolge Ads Reklamy video Strona www szybki sposób na pobranie fimów Tworzenie grafik Ulotki Wizytówki
  • Start
  • O nas
  • Narzędziownik
  • Freebies
  • Oferta
  • Kursy
  • Kontakt

© 2022 Fabryka Wordpressa

Brak rezultatów
Wszystkie wyniki
  • Start
  • O nas
  • Narzędziownik
  • Freebies
  • Oferta
    • Wycena
    • Realizacje
    • Cennik usług
    • Opieka marketingowa
    • Analiza marketingowa
  • Kursy
  • Kontakt

© 2022 Fabryka Wordpressa

Sign In
The password must have a minimum of 8 characters of numbers and letters, contain at least 1 capital letter
Zapamiętaj mnie
Sign In Zarejestruj się
Przywróć hasło
Send reset link
Password reset link sent to your email Zamknij
No account? Zarejestruj się Sign In
Zapomniane hasło