Gdzie publikować, gdzie tworzyć? Facebook, Instagram, Linkedin, Tik Tok, YouTube?
By odpowiedzieć na to pytanie, trzeba najpierw sobie odpowiedzieć na pytanie co jest naszą ofertą/ produktem i dla jakiego klienta?
Wybór odpowiednich platform jest szalenie istotny. Ponieważ odbywa się na nich nie tylko konwersacja, ale co najważniejsze sprzedaż. Jeśli dobierzesz nietrafnie platformę, może się okazać, że stracisz czas i pieniądze. Zatem poświęć temu zagadnieniu nieco wiecej uwagi;)
Kiedy już wiesz co będzie twoim produktem/ usługą i dla kogo one będą
( status, wiek, zainteresowania, potrzeby- omawiamy temat klienta w osobnym artykule) wówczas poznaj poszczególne platformy. Poobserwuj jak działają, jaka jest na nich forma komunikacji, jakie są możliwości. I dopiero wtedy, podejmij decyzję na których, pierwszych 3 zaczniesz działać.
Dlaczego mowa o pierwszych trzech?
Ponieważ nie sposób od razu działać na wszystkich. Nie wszystkie też muszą, być dla Ciebie.
Natomiast poznając pierwsze trzy najpierw, z czasem możesz poszerzyć komunikację o inne, jeśli uznasz to za potrzebne.
Planując treści :
· Angażuj
· Odpowiadaj i komentuj
· Doceniaj i nagradzaj
· Udzielaj się jako ekspert
· Pomagaj i wspieraj
· Dawaj wartość
· Buduj więzi
Linkedin to platforma pełna profesjonalnej wiedzy, fachowości i tzw. „mięsa” tematycznego. Tu poznasz bezpośrednio partnerów biznesowych, osoby do współpracy, osoby do pracy, znalezienia pracodawcy, rozwinięcia działań zawodowych.
Na Linkedin rządzi edukacja, biznes i współpraca oraz rozwój. Jeśli twoim celem jest rozwój zawodowy lub rozwój biznesowy, zdecydowanie powinnaś/ powinieneś dobrze poznać tą platformę i się w niej urządzić. Warto wiedzieć, że Linkedin ma prawie 600 milionów użytkowników. Zatem jest to konkretne pole do działania.
Facebook jeszcze do niedawna pozwalał zbierać kosmiczne zasięgi w sposób organiczny, jednak od kiedy Mark Zuckerberg wprowadził algorytm EdgeRank, określający wyświetlanie postów w aktualnościach, tych które wywołują najwięcej reakcji pozostałe wpisy, nie wywołujące tylu reakcji okrutnie spadają w zasięgach. To jednak nie spowodowało wycofania się użytkowników facebooka z tej platformy, a jedynie zmusiło do bardziej przemyślanych działań.
Instagram to królestwo młodego pokolenia? Już nie tylko. To świat obrazów, co nie oznacza, że nie przejdzie tu mądrość i wartość pt. wiedza. Musisz tylko użyć kreatywności i wyobraźni, by ją przekazać. Tu rządzi przekaz wizualny i szybkość. Ma on już miliard użytkowników. A przeciętnie aktywny użytkownik spędza w nim ok godzinę dziennie. Czy to mało ? To bardzo dużo. Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że obecne trendy preferują ultrakrótkie materiały prezentowane w Insta Stories oraz IGTV.
Obecnie pod Instagram można już także podpiąć swój sklep internetowy. I tak jak pozostałe wymienione platformy, ta również stale się rozwija.
Tych platform obecnie istnienie kilkadziesiąt. Naszym zdaniem obowiązkowa jest obecność na facebooku, instagram, google oraz linkedin. Ale to oczywiście Ty wybierasz te najlepsze dla Ciebie.