Nie mamy wątpliwości, że nazwa to fundament każdej marki. Jeden z głównych filarów, w zasadzie najważniejszy, na którym będziemy budować cały brand marki.
Jak powstała nasza nazwa?
Szybko! Mówimy to szczerze.
Nazwę naszego projektu stworzył Tomasz. A ponieważ w jego głowie jest milion pomysłów na minutę i do tego od 20 lat jest mocno związany ze sztuką- branżą artystyczną, to było oczywiste , że będzie to Sztuka Marketingu. Całym zespołem zatwierdziliśmy pomysł na tą nazwę. Każdy z nas mocno jest związany z branżą artystyczną, to jasne więc, że będziemy robić Sztukę 😉
Nasza nazwa spełnia kryteria dobrej nazwy:
- Jest prosta
- Łatwa do podyktowania i zapisania
- Nawiązuje do tego czym się zajmujemy
- Zapada w pamięć
W tym temacie byliśmy zgodni naszym zespołem w 100 %. Ale wiemy, że nie zawsze jest tak łatwo i prosto. Wiele też zależy czy planujemy działać tylko w naszym kraju czy również za granicą. Czy będziemy tworzyć tzw. mniejsze marki, które będą nawiązywały do naszej głównej.
Dla tych z Was, którzy są na etapie wyboru nazwy lub niebawem będą się tym zajmować polecamy :
- Zbierzcie znajomych, współpracowników i zróbcie tzw. burzę mózgów
- Wypiszcie na karteczkach pomysły na nazwę, nawet najbardziej szalone
- Zróbcie przerwę
- Powróćcie do karteczek i odrzućcie najsłabsze pomysły
- Pozostałe pomysły omówcie pod kątem (spójności nazwy z branżą, wyjątkowości, zapamiętania, przedyktowania)
- Wytypowaną nazwę lub kilka nazw przeanalizujcie pod kątem (adresu www, tego jak będzie się prezentowała np. na wizytówkach, w adresie e-mail)
- Poproście szersze grono o zdanie
- Sprawdźcie czy jest dostępna, czy nie jest zastrzeżona
Popełniliśmy wpis na naszym blogu na temat nazwy oraz dyskusję na naszym kanale YT, do których serdecznie Was zapraszamy.
Jesteśmy również ciekawi waszej opinii o naszej nazwie😊
Comments 1