Strategia marki
Strategia Marki – to jasno określony koncept. Opisuje jak osiągnąć cele i zadania, charakter, cechy, wartość, wizualność. Spójność marki z ludźmi, którzy ją tworzą. To perfekcyjnie przygotowany plan działania, poparty analizami i założeniami. W opracowaniu strategii Marki powinien uczestniczyć cały zespół, lub kadra zarządzająca. Nie ma strategii bez planowania. Nie ma biznes planu bez strategii, jednocześnie można pokusić się o stwierdzenie, że biznes plan jest strategią i wiele definicji tak to przedstawia.
WAŻNE!
· Musisz znać swoje mocne i słabe strony marki
· Musisz rozpatrzeć wszelkie możliwości rozwoju
· Musisz rozważyć wszelkie zagrożenia
Oczywiście moglibyśmy powiedzieć, że „nie musisz”, tylko pytanie na czym wówczas będzie oparta twoja strategia i na ile skuteczna będzie ?
Jako dusze artystyczne wiemy, że ta cała strategia nie jest prostym wyzwaniem😉 Ale wiemy, że ma ona sens tylko wtedy kiedy jest:
· oparta o rzeczywiste założenia
· wynika z racjonalnych prognoz sytuacji
· jest poparta logiką i cyframi
· uwzględnia plan B
Przed każdym przedsiębiorcą stoją ogromne wyzwania, coraz to większe. Zagrożenia związane z konkurencją, coraz wyższe oczekiwania ze strony klientów a także wiele spraw formalnych i wiele sytuacji losowych. Im lepszy plan, im lepsze przygotowanie, tym mniejsze szanse na porażkę!
Strategia to koncepcja funkcjonowania, spójna i efektywna odpowiedź na wezwania otoczenia i z tą definicją się absolutnie zgadzamy. Koncepcja działania oparta na kluczowych, uzupełniających się wyborach, pozwalających firmie na wykorzystanie szans, budowanie przewagi konkurencyjnej i wyniki.
Chcesz przeczytać cały artykuł ?
Zapisz się na darmowy kurs:
Biznes na Start – otrzymasz dostęp do 6 artykułów i kart pracy.